Covid-19: Ο απόλυτος οδηγός επιβίωσης για επιχειρήσεις!

Covid-19: Ο απόλυτος οδηγός επιβίωσης για επιχειρήσεις!

Blog

 

Αναμφισβήτητα, η πανδημία που ακούει στο όνομα Covid-19 έχει πλήξει σε πολύ μεγάλο βαθμό, εκτός των ανθρώπων, και τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους. Το πλήγμα του lockdown και του κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων, σε συνδυασμό με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, απαιτεί από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως, ελιγμούς και λήψη αποφάσεων που μέχρι πρότινος έμοιαζαν ως ένα φανταστικό σενάριο.

Ωστόσο, πέρα από τη λήψη αποφάσεων και ενεργειών που έχουν ως στόχο να μειώσουν τη ζημία αυτής της περιόδου, οι επιχειρήσεις οφείλουν να σκεφτούν και την επόμενη μέρα. Αντί λοιπόν να σηκώσουν τα χέρια ψηλά, και να αναμένουν οι επιχειρηματίες το τέλος του lockdown και την επιστροφή στη καθημερινότητα, η επόμενη μέρα απαιτεί σήκωμα μανικιών και αξιοποίηση κάθε μέρας που περνάει προκειμένου η επιστροφή στη καθημερινότητα να τους βρει πιο δυνατούς και έτοιμους στο να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Σαφέστατα, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, έχουν μια μεγάλη ευκαιρία να αξιοποιήσουν το ψηφιακό περιβάλλον και να ενισχύσουν την παρουσία τους ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η δαπάνη Ελλήνων σε ηλεκτρονικά καταστήματα προϊόντων αυξάνεται έως και 134% εβδομαδιαίως. Επομένως η ευκαιρία είναι εκεί, και απαιτεί στοχευμένες κινήσεις από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονική παρουσία στο διαδίκτυο. Ποια είναι όμως τα βήματα που μπορεί να εστιάσει άμεσα μια Ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση, τα οποία όχι μόνο θα την στηρίξουν στην παρούσα φάση, αλλά θα την ενδυναμώσουν περαιτέρω όταν οι συνθήκες επανέλθουν στο φυσιολογικό;

5+1 αναλυτικά Tips για να ενδυναμώσεις την επιχείρησή σου!

Κι όμως υπάρχει ένα πλάνο που αν το ακολουθήσεις θα καταφέρεις να μετατρέψεις αυτή τη δυσκολία σε ευκαιρία. Οι ενέργειες που ακολουθούν καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κινήσεων. Από την επικοινωνία και ενημέρωση των επισκεπτών και δυνητικών πελατών σου, μέχρι στην ενδυνάμωση της παρουσίας της ιστοσελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, με στόχο να καλύψεις σε μεγαλύτερο βαθμό τη ζήτηση (αναλόγως κλάδου) που θα υπάρξει μετά το πέρας των έκτακτων μέτρων.

1.Κράτα ενήμερους τους πελάτες σου για θέματα που τους αφορούν.

Οι καταναλωτές δείχνουν μια ιδιαίτερη εκτίμηση σε επιχειρήσεις που έχουν ειλικρίνεια απέναντί τους. Το να ενημερώσεις ότι η παραγγελία τους θα καθυστερήσει δεδομένων των συνθηκών, να κοινοποιήσεις ότι η επιχείρησή σου λειτουργεί με διαφορετικό ωράριο, ακόμα και να ενημερώσεις ότι η επιχείρησή σου παραμένει κλειστή, σίγουρα θα προβάλλει μια αξιοπιστία προς τους καταναλωτές. Ακόμα και με την επιστροφή στην καθημερινότητα, οι καταναλωτές θα γνωρίζουν ότι μπορούν να εμπιστευτούν εκείνη την επιχείρηση που ακόμη και μέσα στην κρίση, έδειξε ειλικρίνεια και ενδιαφέρον και θα τους δώσει ένα ακόμη κίνητρο να την προτιμήσουν.

Πώς θα το πετύχεις αυτό;

2.Ενημέρωσε τις διαφημιστικές σου καμπάνιες με μηνύματα εταιρικής υπευθυνότητας.

Θα έχεις προσέξει ότι μεγάλες εταιρείες έχουν προσθέσει στις διαφημίσεις τους μηνύματα που προβάλλουν το “Μένουμε Σπίτι”. Αυτό γίνεται στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, και της ενίσχυσης της προσπάθειας της κοινωνίας να προστατευθεί και να ακολουθήσει τα μέτρα κατά του ιού. Τα εταιρικά μηνύματα συνδέονται πολλές φορές με την ψυχολογία των καταναλωτών, ενδυναμώνουν το brand name της επιχείρησης, και δίνουν στον καταναλωτή να καταλάβει ότι συμβάλλουν και αυτές στον αγώνα.

Πώς θα το πετύχεις αυτό;

3.Αφιέρωσε χρόνο να γνωρίσεις τους πελάτες μέσω των Google Analytics.

Αφού έχεις φροντίσει με τα παραπάνω να κρατήσεις ενήμερους τους πελάτες σου, και να προλάβεις την αξιοπιστία, την εμπιστοσύνη και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη της επιχείρησής σου, είναι η κατάλληλη στιγμή να γνωρίσεις τους πελάτες σου.

Τα Google Analytics θα σου δώσουν μια εικόνα του ποιοι είναι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου, τι ενδιαφέροντα έχουν, πόσο χρόνο αφιερώνουν στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, καθώς και ποια είναι τα δημογραφικά στοιχεία τους.

Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα το στόχο-κοινό σου, και να πάρεις σωστές αποφάσεις που θα σε βοηθήσουν και στην επόμενη μέρα.

Πώς θα το πετύχεις αυτό;

4.Δημιούργησε περιεχόμενο για την επιχείρησή σου.

Τώρα που έχεις κατανοήσει το κοινό σου και τη συμπεριφορά του, μπορείς εύκολα να δημιουργήσεις περιεχόμενο το οποίο θα στοχεύει στο να ενισχύσει το engagement (αλληλεπίδραση) μαζί του, να καλύψει ανάγκες ή απορίες, και να δημιουργήσει μια άμεση σύνδεση μαζί του. Κατά τη διάρκεια του lockdown, οι άνθρωποι περνούν όλο και περισσότερο χρόνο online, καταναλώνοντας καθόλη τη διάρκεια της ημέρας περιεχόμενο. Είναι η κατάλληλη στιγμή να εμφανιστείς με το κατάλληλο μήνυμα, και μέσα από το κατάλληλο ψηφιακό κανάλι μπροστά τους.

Πώς θα το πετύχεις αυτό;

5.Αξιοποίησε τα Business Listings για την επιχείρησή σου.

Γιατί είναι σημαντική η παρουσία σου στις ηλεκτρονικές σελίδες καταλόγου όπως ο Agoranet.gr; Η αναζήτηση τοπικών επιχειρήσεων (local business search) γίνεται καθημερινές από τους καταναλωτές. Σκέψου πόσα άτομα αναζητούν εστιατόρια, ιατρούς, φροντιστήρια, υδραυλικούς, κομμωτήρια, παιδικές δραστηριότητες και άλλους παρόχους υπηρεσιών αλλά και φυσικά καταστήματα καθημερινά. Οι χρήστες αναζητούν τοπικές δραστηριότητες και προορισμούς που μεταφράζονται σε τοπικές επιχειρήσεις.

Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να έχουν ως στόχο να εμφανίζονται τη στιγμή που αναζητούν οι χρήστες, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω ενός ηλεκτρονικού καταλόγου όπως το www.agoranet.gr!

Πώς θα το πετύχεις αυτό;

6.Προετοιμάσου για την νέα ψηφιακή εποχή.

Τα μέτρα κατά του Covid-19 έδωσαν σε όλους να καταλάβουν τη σημασία της ψηφιακής παρουσίας για μια επιχείρηση. Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, σχεδόν ολόκληρο το καταναλωτικό κοινό της χώρας, έμαθε είτε άμεσα (ενεργοί καταναλωτές οι οποίοι ψώνιζαν κυρίως offline) είτε έμμεσα (συνήθως ηλικιωμένοι καταναλωτές οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν από φιλικά ή συγγενικά πρόσωπα για την κάλυψη των αναγκών σε προϊόντα) να ψωνίζει online. Η επόμενη μέρα λοιπόν, θα βρει χιλιάδες καταναλωτές έτοιμους να χρησιμοποιήσουν ακόμη περισσότερο το ψηφιακό τους κόσμο για την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών. Η επιχείρησή σου είναι έτοιμη;

Πώς θα το πετύχεις αυτό;

Αναμφισβήτητα, ο Covid-19 φέρνει και ευκαιρίες, και δείχνει το δρόμο προς τη ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων τονίζοντας τη σημασία του digital marketing στη σύγχρονη εποχή. Δες την παρούσα κατάσταση λοιπόν ως αφορμή για να ενισχύσεις και να θωρακίσεις την επιχείρησή σου για την επόμενη μέρα, όπου η διείσδυση του online marketing και των online αγορών θα είναι πολύ μεγαλύτερη στους Έλληνες καταναλωτές.

Εκτύπωση