5 E-mail Marketing Tips για την Επιχείρησή σου

5 E-mail Marketing Tips για την Επιχείρησή σου

 

Το E-mail είναι, ίσως, ένα από τα παλαιότερα κανάλια Marketing που έχουν στη διάθεσή τους οι εταιρείες. Με τη βοήθεια του Email Marketing μπορείς, με απλά βήματα και λίγα χρήματα, να πετύχεις σημαντικά αποτελέσματα. Πριν όμως δούμε τα Email Marketing tips που σου έχουμε ετοιμάσει, πάμε να δούμε κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017 από τη Radicati Group Inc υπολογίζεται ότι στέλνονται καθημερινά περί τα 269 δισεκατομμύρια e-mails, ενώ μέχρι το 2021 ο αριθμός αυτός θα έχει αυξηθεί στα 319.6 δισεκατομμύρια.

Υπολογίζεται, επίσης, ότι για το 2017 υπήρχαν περίπου 3.7 δισεκατομμύρια λογαριασμοί e-mail και μέχρι το 2021 ο αριθμός αυτός θα έχει αυξηθεί στα 4.14 δισεκατομμύρια.

Πολλοί πιστεύουν ότι το E-mail Marketing, ως παραδοσιακός τρόπος επικοινωνίας, έχει αρχίσει αργά-αργά να εξασθενεί σε σχέση με τα νέα κανάλια που εμφανίζονται, όπως το Facebook, το Twitter και τα υπόλοιπα Social Media.

Αυτό όμως, στην πραγματικότητα, δεν ισχύει καθόλου, αφού όπως βλέπουμε και από τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας η χρήση του e-mail αυξάνεται συνεχώς.

Μάλιστα, το E-mail είναι το πλέον αποδοτικό κανάλι Marketing που έχουν στη διάθεσή τους μέχρι σήμερα οι εταιρείες, αφού υπολογίζεται, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, ότι είναι 40 φορές πιο αποδοτικό στην απόκτηση πελατών σε σχέση με τα Facebook και Twitter.

Το E-mail Marketing -επί 45 και πλέον συναπτά έτη- δηλώνει ισχυρό παρόν και μπορεί, αν αξιοποιηθεί σωστά, να σε βοηθήσει να κατακτήσεις και, ίσως, να υπερβείς τους στόχους που έχεις θέσει για την επιχείρησή σου.

Πώς, όμως, μπορείς εσύ να αξιοποιήσεις το E-mail, ώστε να αποκτήσεις νέους πελάτες; Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις το E-mail, για να αναβαθμίσεις την εικόνα της επιχείρησής σου στους ήδη υπάρχοντες πελάτες;

Διάβασε, παρακάτω, κάποια Email Marketing tipsγια να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις πιο σωστά και πιο αποδοτικά το E-mail για την αναβάθμιση της επιχείρησής σου.

Εφάρμοσε τις παρακάτω συμβουλές και παρατήρησε άμεση βελτίωση στις E-mail Marketing καμπάνιες σου!

5 E-mail Marketing Tips!

1. Δημιούργησε μια σωστή Λίστα

Όπως είναι λογικό, για να μπορέσεις να κάνεις E-mail Marketing είναι απαραίτητη η ύπαρξη μιας λίστας που θα περιέχει τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ατόμων στα οποία θέλεις να απευθυνθείς.

Πού, όμως, θα βρεις μια τέτοια λίστα;

Αυτό είναι, ίσως, και το πιο δύσκολο σημείο για να αρχίσεις το E-mail Marketing. Η σωστή δημιουργία μιας λίστας, ειδικά για μια νέα επιχείρηση, εμπεριέχει πολλές παγίδες.

Αρκετές  εταιρείες “πέφτουν” στην παγίδα της αγοράς έτοιμης λίστας με ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή δημιουργούν μια δική τους λίστα, με e-mails που συλλέγουν από το διαδίκτυο.

Αυτό αποτελεί ένα από τα πιο συχνά λάθη και είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι E-mail Marketing καμπάνιες δεν πετυχαίνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Είναι, σχεδόν, σίγουρο ότι όταν ένας δυνητικός πελάτης λάβει ένα e-mail για το οποίο δεν έχει συμφωνήσει προγενέστερα, θα τον ενοχλήσει, και είναι ελάχιστη έως μηδαμινή η πιθανότητα για τη μετατροπή του σε πελάτη.

Επίσης, η αγορά μιας έτοιμης λίστας εγκυμονεί τον κίνδυνο του “στιγματισμού” της εταιρείας σου από τους E-mail Service Providers (ESP), όπως είναι το Gmail και το Yahoo.

Εφόσον δεν έχεις λάβει άδεια για την αποστολή e-mail σε κάποιον, το πιο πιθανό είναι να μετακινήσει το e-mail σου, χωρίς να το διαβάσει, στη λίστα της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam).

Αν αυτό γίνει από πολλούς χρήστες για τη διεύθυνση του e-mail της εταιρείας σου, τότε αυτόματα οι ESP μεταφέρουν όλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλεις, κατευθείαν, στη λίστα των “Spam” ή πολλές φορές δεν τα αποστέλλουν καν.

Προσοχή! Εκτός, όμως, από το στιγματισμό από τους ESP και την απώλεια δυνητικών πελατών, η λανθασμένη δημιουργία λίστας μπορεί να επιφέρει και νομικές κυρώσεις.

Υπάρχει νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα που προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα, όπως είναι το E-mail. Σύμφωνα με το άρθρο 4 ν. 2472/1997 η συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων (διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) είναι μία νόμιμη δραστηριότητα, αν:

  • συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς
  • είναι συναφή, πρόσφορα, και όχι περισσότερα από όσα κάθε φορά απαιτείται εν όψει των σκοπών της επεξεργασίας
  • έχει πραγματοποιηθεί με τη συγκατάθεση του χρήστη

Εκτός, όμως, από το νομικό πλαίσιο της Ελλάδας, υπάρχει και αυτό της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα.

Τον τελευταίο χρόνο, γίνεται λόγος για το General Data Protection Regulation (GDPR).

Το GDPR είναι ένα νέο νομικό πλαίσιο περί των προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων πολιτών, που θεσπίστηκε από την Ε.Ε. στις 27/4/2016 και θα εφαρμοστεί, πλήρως, σε όλα τα κράτη-μέλη από τις 25/5/2018.

Πώς, όμως, μπορούν να αποφευχθούν όλα αυτά;

Απλώς, με τη δημιουργία μιας υγιούς λίστας. Είναι πιο χρονοβόρο και πιο δύσκολο από την αγορά μιας έτοιμης λίστας, αλλά αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη μιας σωστής και αποτελεσματικής E-mail Marketing καμπάνιας.

Για να μπορέσεις να αποκτήσεις, οικειοθελώς, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάποιου, είναι θεμιτό να ακολουθήσεις την τακτική “δούναι και λαβείν”.

Δηλαδή, θα πρέπει να προσφέρεις στο δυνητικό πελάτη κάτι, ως αντάλλαγμα, για να σου δώσει το e-mail του.

Για παράδειγμα, σε ένα e-shop θα μπορούσε να δίδεται, ως αντάλλαγμα, ένας κωδικός έκπτωσης για την επόμενη αγορά ή αντίστοιχα ένα δωρεάν δείγμα.

2. Κάνε Follow-up

Έστω ότι κατάφερες το χρήστη να σου δώσει, οικειοθελώς, τη διεύθυνση e-mail του.

Τι κάνεις μετά;

Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, κατά προτίμηση μικρότερο των 24 ωρών, θα πρέπει να στείλεις στις καινούργιες επαφές σου ένα e-mail.

Το χρονικό διάστημα θα πρέπει να είναι μικρό, ώστε ο δυνητικός πελάτης να μην ξεχάσει ότι σου είχε δώσει, μόνος του, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του.

Το e-mail αυτό είναι αναγκαίο, για να δημιουργήσει μια πρώτη καλή εμπειρία στο δυνητικό πελάτη, να τον βοηθήσει να γνωρίσει την επιχείρησή σου, να βρει κάποιο ενδιαφέρον είτε για τα προϊόντα, είτε για τις υπηρεσίες σου και, στο τέλος, να γίνει πελάτης σου.

Δεν τον κερδίζεις, βέβαια, τον πελάτη με το πρώτο e-mail που θα του στείλεις. Θα πρέπει να στέλνεις συχνά, με περιεχόμενο που θα τον ενδιαφέρει και θα έχει και κάποιες δελεαστικές προσφορές για αυτόν.

Χρειάζεται, όμως, μέτρο και σύνεση στον αριθμό και τη συχνότητα αποστολής των e-mails σου.

Αν ο πελάτης δέχεται καταιγισμό e-mails ή/και με περιεχόμενο που δεν τον ενδιαφέρει, θα κουραστεί και θα ζητήσει να διαγραφεί από τη λίστα σου. Έτσι, θα έχεις πετύχει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επιθυμείς.

3. Προσπάθησε τα E-mails σου να είναι Mobile-Friendly

Η χρήση του mobile για την πρόσβαση στο διαδίκτυο, τα τελευταία χρόνια, αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό, αφού ολοένα και περισσότεροι χρήστες το προτιμούν έναντι του desktop, λόγω της ευκολίας που προσφέρει.

Χωρίς να είναι η εξαίρεση, το ίδιο συμβαίνει και με τα e-mails.

Όλο και περισσότεροι χρήστες προτιμούν την ανάγνωση των ηλεκτρονικών μηνυμάτων τους μέσω του mobile.

Μάλιστα, από τα αποτελέσματα μιας έρευνας της Litmus, που πραγματοποιήθηκε το 2017 και ως δείγμα είχε περίπου 15 δισεκατομμύρια e-mails, διαπιστώθηκε ότι περίπου τα μισά από τα e-mails διαβάζονται ή στέλνονται μέσω mobile συσκευών.

Για τη δημιουργία ενός mobile-friendly e-mail, αρκεί να ακολουθηθούν τα παρακάτω:

  • Ανάπτυξη του e-mail σε mobile-friendly πλατφόρμες. Υπάρχουν έτοιμες πλατφόρμες που είναι ήδη προσαρμοσμένες, ώστε να ανοίγουν και να φαίνονται σωστά σε mobile συσκευές.
  • Προσαρμογή του τίτλου για mobile συσκευές. Παρόλο που στο desktop εμφανίζονται, συνήθως, πάνω από 80 χαρακτήρες του τίτλου του e-mail, στις mobile συσκευές, λόγω μικρότερων διαστάσεων οθόνης, εμφανίζονται λιγότεροι από 30 χαρακτήρες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κόβεται ο τίτλος και ο δυνητικός πελάτης να μην μπορεί να διαβάσει ολοκληρωμένο το μήνυμα.
  • Ισορροπία μεταξύ μεγέθους εικόνων και κειμένου. Όταν εισαγάγεις μια εικόνα στο e-mail που αποστέλλεις, πρέπει να υπολογίζεις και τη σμίκρυνση που θα υποστεί, όταν θα εμφανιστεί σε mobile συσκευές. Για παράδειγμα, όταν τοποθετείς μια εικόνα που εμπεριέχει κείμενο, το μέγεθος του κειμένου στο desktop μπορεί να είναι ικανοποιητικό και να μπορεί ο δυνητικός πελάτης να το διαβάσει, αλλά όταν σμικρυνθεί για να χωρέσει σε mobile περιβάλλον, μπορεί το κείμενο να είναι υπερβολικά μικρό.
  • Ύπαρξη μεγάλων κουμπιών. Στο desktop, για την επιλογή ενός κουμπιού ή ενός link χρησιμοποιείται ο κέρσορας μέσω του ποντικιού, που μας επιτρέπει να κάνουμε αρκετές κινήσεις ακριβείας. Αντίθετα, η πλειοψηφία των ατόμων στις mobile συσκευές χρησιμοποιεί τα δάκτυλά τους, που δεν προσφέρουν και τόσο μεγάλη ακρίβεια. Αν χρησιμοποιείς μικρά κουμπιά και ο χρήστης προσπαθεί να τα επιλέξει και δυσκολεύεται, αυτό τον κάνει να δυσανασχετεί, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα να μετατραπεί σε πελάτης.
  • Χρήση links που οδηγούν σε mobile-friendly ιστοσελίδες. Ακόμα και αν είναι προσαρμοσμένο το e-mail σου για mobile περιβάλλον, αν ο δυνητικός πελάτης επιλέξει ένα από τα links που εμπεριέχει και τον μεταφέρει σε σελίδα (landing page) που δεν εμφανίζεται σωστά, θα δυσανασχετήσει και θα μετατραπεί πιο δύσκολα σε πελάτης.

Τέλος, με το mobile να κερδίζει συνεχώς έδαφος, σε σχέση με το desktop, είναι απαραίτητη η προσαρμογή των e-mails, ώστε να εμφανίζονται σωστά στο περιβάλλον αυτό.

Έτσι, λίγος χρόνος παραπάνω για την προσαρμογή του e-mail μπορεί να αυξήσει, κατά πολύ, την αποτελεσματικότητα των E-mail Marketing καμπανιών της επιχείρησής σου.

4. Προσωποποίησε και Κατηγοριοποίησε τη Λίστα των E-mails σου

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μία αυξανόμενη τάση σε όλες τις πτυχές του Digital Marketing για προσωποποίηση (personalization) και κατηγοριοποίηση (segmentation) των πελατών. Το ίδιο συμβαίνει και στο E-mail Marketing.

Για τη δημιουργία προσωποποιημένων και κατηγοριοποιημένων e-mails, αρκεί να ακολουθηθούν τα παρακάτω:

  • Προσαρμογή των e-mails σου, ώστε να αναφέρουν τον παραλήπτη με το όνομά του, προσφέροντας έτσι μια πιο προσωποποιημένη προσέγγιση. Για παράδειγμα, η προσφώνηση του e-mail θα είναι καλύτερο να λέει «Αγαπητέ Νίκο», παρά να λέει «Αγαπητέ Πελάτη». Όταν αναφέρεσαι στον παραλήπτη ως «πελάτη», δείχνει κάτι πολύ γενικό που το στέλνεις σε όλους και αυτό δεν το εκτιμάει το δυνητικός πελάτης σου. Υπάρχουν και αυτοματοποιημένα συστήματα που μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά.
  • Κατηγοριοποίηση της λίστας σου με βάση την ηλικία, το φύλο ή ακόμα και με βάση το ιστορικό παραγγελιών που έχει κάνει ο εκάστοτε πελάτης. Με βάση αυτό το διαχωρισμό, θα μπορείς να στέλνεις πιο προσωποποιημένα μηνύματα σε διαφορετικούς πελάτες, ανάλογα με την υποομάδα της λίστας σου, στην οποία ανήκουν. Για παράδειγμα: « Αγαπητέ Νίκο, σου στέλνουμε αυτό το μήνυμα για να ελέγξουμε αν είσαι ευχαριστημένος με την πρόσφατη αγορά της μηχανής καφέ από το κατάστημά μας. Επίσης, σε ενημερώνουμε ότι σε μία εβδομάδα θα έχουμε προσφορά στις κάψουλες που είναι κατάλληλες για τη μηχανή καφέ που έχεις αγοράσει».

Η κατηγοριοποίηση και η προσωποποίηση των e-mails είναι πάρα πολύ σημαντικές, αφού όχι μόνο αυξάνουν την πίστη (loyalty) των πελατών στην επιχείρησή σου, αλλά αυξάνουν και κατά 760% σύμφωνα με έρευνα του DMA τα έσοδα, αφού οι πελάτες ενημερώνονται μόνο για προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.

5. Χρησιμοποίησε το E-mail Marketing Automation

Άλλη μια αυξανόμενη τάση στο Digital Marketing, εκτός του Personalization και του Segmentationείναι το Automation.

Το Automation, στην ουσία, είναι η αυτοματοποίηση κάποιων διαδικασιών, ώστε οι marketers να μπορούν να διαχειριστούν ταχύτερα μεγάλο όγκο ενεργειών που απαιτούνται.

Οι Marketers χρησιμοποιούν το E-mail Marketing Automation για να υπενθυμίσουν στους επισκέπτες της ιστοσελίδας τους ότι έφυγαν, χωρίς να προβούν σε μία αγορά. Με τη βοήθεια της αυτοματοποίησης, σε σύντομο χρονικό διάστημα από την αποχώρηση μπορεί να σταλεί, αυτόματα, ένα e-mail στο δυνητικό πελάτη.

Παρ’ όλα αυτά, για να είναι αποτελεσματική η αυτοματοποίηση και να επιτυγχάνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, είναι αναγκαίο να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Αρχικά, τα e-mails που στέλνονται στον εκάστοτε δυνητικό πελάτη πρέπει να είναι προσωποποιημένα και σχετικά με αυτό που αναζητούσε στην ιστοσελίδα, και όχι ίδια για όλους.

Έτσι, αποφεύγεται μια «ρομποτική» προσέγγιση που μπορεί να δημιουργήσει δυσαρέσκεια.

Στη συνέχεια, καλό θα ήταν στο e-mail να εμπεριέχονται εναλλακτικές προτάσεις προϊόντων, σχετικές με την προγενέστερη αναζήτηση του δυνητικού πελάτη στο site, ώστε να τον πείσουν να προβεί σε αγορά ενός προϊόντος.

Τέλος, σημαντικό είναι ο τίτλος και η περιγραφή του e-mail να είναι και αυτοί προσωποποιημένοι, ώστε να «τραβάνε» τον πιθανό πελάτη να τα διαβάσει.

Υπάρχουν πολλά και ποικίλα εργαλεία automation στη διάθεση του κάθε marketer, που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει, ανεξαρτήτως της πλατφόρμας στην οποία έχει κατασκευαστεί το site του.

Αν τα χρησιμοποιήσει σωστά, οι E-mail Marketing καμπάνιες του θα αποφέρουν περισσότερους πελάτες, καθώς και θα ισχυροποιήσουν το δεσμό των ήδη υπαρχόντων πελατών με την εταιρεία.

Εν κατακλείδι, παρόλο που το E-mail Marketing είναι, ίσως, ένα από τα παλαιότερα εργαλεία στη διάθεσή μας, δεν παύει να είναι ένα από τα πιο σημαντικά. Εάν θες και εσύ να αποκομίσεις τα οφέλη που σου προσφέρει, ακολούθησε τα παραπάνω E-mail Marketing Tips και δες σαφή βελτίωση των καμπανιών σου.

πηγή: xo.gr


Εκτύπωση   Email