7 Κορυφαία λάθη στα social media

7 Κορυφαία λάθη στα social media

 

7 Κορυφαία λάθη στα social media

Πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε που τα social media μπήκαν στην ζωή μας και πέρασαν πλέον κι αρκετά χρόνια από τότε που μπήκαν για τα καλά και στο χώρο του marketing. Στην αρχή τίποτα δεν ήταν παρεξηγήσιμο, όλοι μας είχαμε την αγνότητα του άμαθου και την δικαιολογία στο στόμα. Η παραμικρή προβολή θεωρούνταν καινοτομία. Τώρα πια τα social media αποτελούν κατεστημένο και κερδίζουν καθημερινά σε μερίδιο αγοράς και αποτελεσματικότητα σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα προβολής. Κατά συνέπεια ήρθε πια ο καιρός που πρέπει να ενεργούμε με οργάνωση, στρατηγική και πλάνο χωρίς να ξοδεύουμε άσκοπα τα χρήματά μας. Προφανώς δεν υπάρχουν εγχειρίδια και οδηγίες χρήσης για την τέλεια λειτουργία των social media. Όμως παρακάτω θα δείτε τα πιο συχνά λάθη τα οποία πρέπει να αποφεύγουμε!

  1. Που πας χωρίς το πλάνο;

Πρέπει να έχεις ξεκάθαρο στόχο για το τι θέλεις να πετύχεις για να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα εργαλεία. Αν δεν ξέρεις τι στόχους έχεις και τι πόρους θα χρησιμοποιήσεις, σίγουρα ο δρόμος που διάλεξες στοιχοιματίζω ότι δεν οδηγεί στην επιτυχία. Δεν αρκεί να … υπάρχεις στα social. Είναι σαν να πουλάς κυνηγητικά όπλα και να διαφημίζεσαι στο ELLE ή ακόμα χειρότερα σε Ζωοφιλικό περιοδικό. Είναι σαν να βγαίνεις με διαφήμιση στην τηλεόραση για να πουλήσεις παιδικά παιχνίδια και να προβάλλεται η διαφήμισή σου μετά τις έντεκα το βράδυ.

  1. Στρατηγική με λάθος περιεχόμενο ή στρατηγική χωρίς περιεχόμενο

Και στις δύο περιπτώσεις οδηγείσαι στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Στις επιχειρήσεις και ειδικότερα στο μάρκετινγκ θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο και συγκεκριμένη στρατηγική που θα σε οδηγήσουν μέχρι το στόχο σου. Πρέπει να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος. Δεν μπορείς να επικοινωνείς με μηνύματα ατάκτως ερρημένα τα οποία μάλλον σύγχιση θα προκαλέσουν παρά ανταποδοτικότητα και προβολή. Στην καλύτερη περίπτωση οι καταναλωτές θα αδιαφορήσουν γι αυτά που τους λες. Φανταστείτε έναν στρατηγό στον πόλεμο να λέει « πάμε να πάρουμε αυτό το βουνό και μετά βλέπουμε… Έχει ο Θεός» !

  1. Πες μου που να σε βρω…

Έχεις δικό σου email, blog και μία ιστοσελίδα. Γιατί θα πρέπει να μου το κρύβεις;  Πρέπει να τα επικοινωνείς σε κάθε ευκαιρία. Αν κατάφερες να προσελκύσεις κάποιον μέσα από τον κυκεώνα των social, θα πρέπει να του εξασφαλίσεις κι εύκολη πρόσβαση. Άλλωστε αυτός δεν είναι ο στόχος; Να έρθει κοντά σου και να μάθει για την πραμάτεια σου.

  1.  Μην ξεχνάς ότι απευθύνεσαι σε κανονικούς ανθρώπους

Σίγουρα πάρα πολλοί άνθρωποι στα social media λειτουργούν φορώντας μάσκα και προσπαθούν να περάσουν κάτι που δεν είναι. Σε όλους όμως τους ανθρώπους (ακόμα και σ’ αυτούς που το κάνουν) δεν αρέσει αυτή η συμπεριφορά. Γι αυτό απέφυγέ το για να μην σε αποφεύγουν. Δεν χρειάζεται να μιλάς ψιλοδήθεν και άνετα. Να φέρεσαι στους ανθρώπους όπως θα τους φερόσουν στην πραγματική ζωή. Να είσαι αληθινός. Να μην δείχνεις κάτι που δεν είσαι. Δεν είμαστε πραγματικοί φίλοι και να μην το παίζεις ότι είμαστε γιατί θα έρθω στο γραφείο σου και θα σου φάω το τοστ που έφερες από το σπίτι.  Να θυμάσαι πως ό,τι λες, ανεξάρτητα από το πως το λες, γίνεται μέρος της εικόνας και της μάρκας σου.

  1. Να είσαι πιο γρήγορος κι απ’ το πληκτρολόγιο

Όσο πιο γρήγορος είναι ο χρόνος απάντησης, τόσο πιο χαρούμενοι θα παραμείνουν οι fans. Αν έρθει ένα αρνητικό σχόλιο στα social, θα πρέπει να μην το αγνοήσεις. Θα πρέπει να αντιδράσεις γρήγορα και σίγουρα να βρεις την αιτία του κακού που δυσαρέστησε τον πελάτη σου. Θυμήσου την φορά που ετοιμάστηκες να κλείσεις κάποιο ξενοδοχείο κι όταν είδες τα αρνητικά σχόλια στο booking αλλάξες γνώμη. Αντίστοιχα τη φορά που ήθελες με την παρέα σου να κλείσετε τραπέζι σε ένα εστιατόριο και άγνωστοι σε εσάς άνθρωποι που δεν ξέρετε ούτε τις συνήθειές τους, ούτε και τις γευστικές τους προτιμήσεις σας επηρέασαν και αλλάξατε γνώμη !

  1. Έεελα, απίστευτο !!

Είναι εντελώς ξεπερασμένο και συχνά γίνεται κι εκνευριστικό όταν ανεβάζεις ποστάκια και μου λες «Καλή εβδομάδα φίλοι μου», «Τρίτη σήμερα, η πιο ωραία μέρα», «Σήμερα ο ήλιος λάμπει» κ.ο.κ. Θα στο πω όσο πιο ευγενικά μπορώ. Μας σπας τα νεύρα, μας εκνευρίζεις, θέλουμε να σου σπάσουμε το laptop και τα δάχτυλα για να μην ξαναγράψεις τέτοια ανούσια πράγματα. Καλύτερα να μην γράψεις τίποτα παρά τα τετριμμένα και προφανή. Γράψε κάτι πραγματικό για την δουλειά σου. Άλλωστε γι αυτό έφτιαξες λογαριασμούς στα social.

  1. Να μην χάνεσαι

Καινούριο κοσκινάκι μου και που να σε κρεμάσω.  Πάρα πολλές επιχειρήσεις υπερηφανεύονται για την καινούρια τους σελίδα στο Facebook, αλλά δύο μήνες αργότερα την αφήνουν αραχνιασμένη κι έρημη. Μετά σαν να ξυπνάνε ανεβάζουν τρία – τέσσερα άσχετα post κι ύστερα εξαφανίζονται και πάλι. Αναθέστε την ευθύνη συντήρησης της σελίδας σας σε κάποιον υπάλληλο αφού του δώσετε απολύτως συγκεκριμένες οδηγίες. Μην τον αφήσετε να δημιουργήσει κατά βούληση. Το γράψαμε και πιο πάνω ότι χτίζετε την εικόνα σας. Αν κανείς δικός σας άνθρωπος, δεν μπορεί να υποστηρίξει την σελίδα σας καλύτερα να την αναθέσετε σε επαγγελματίες.


Εκτύπωση   Email